Hoe te overleven met hooikoorts?

sian_hooikoorts

Zelf heb ik sinds 4 jaar last van hooikoorts en het is steeds weer erg vervelend al dat niezen en tranende ogen..
Veelvoorkomende symptomen bij hooikoorts zijn: jeukende ogen, loopneuzen, niezen en keelpijn.
Ik heb alles zelf moeten uitvinden over wat helpt tegen hooikoorts.
Dus ik dacht misschien is het handig dat ik voor jullie mijn tips op een rijtje zet over hoe je met hooikoorts kunt overleven en hoe je de symptomen minimaal kunt houden. Dit zijn de dingen die mij helpen, dit wil niet zeggen dat het bij iedereen werkt.

– Doe als je buiten komt een zonnebril op, zo komen er een stuk minder pollen in je ogen waardoor je ogen minder gaan jeukend.

– Een lastige tip die iedereen weet: niet krabben/rijven als je jeuk hebt, dat verergert het jeukende gevoel..

– Smeer vasaline op je neus, zo worden er al een aantal pollen daar aan vast geplakt, waardoor je minder last krijgt.

– Koop hooikoortspillen bij de Lidl, een pakje kost 1,30 en bij mij werken de pillen erg goed, het vermindert alle klachten. (de naam is: cetirizine). Stel dat deze pillen niet helpen kun je het beste contact opnemen met de huisarts om te kijken of er andere medicijnen zijn die wel helpen.

– Neem altijd zakdoekjes mee! Zo voorkom je ongemakkelijke situaties als je opeens moet niezen.

Plaats een reactie